ST&T -
Rebranding
Klient i zakres:
ST&T zajmuje się wykonywaniem instalacji teletechnicznych (kontrola dostępu, systemy sygnalizacji włamania i napadu, telewizja dozorowa, systemy sygnalizacji pożaru). Od 2011 roku dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie instalacji niskoprądowych, wspiera klienta w doborze optymalnych rozwiązań technicznych dla zrealizowania potrzeb, poprawy bezpieczeństwa i infrastruktury teleinformatycznej.
- Rebranding
- Projekt logo
- Brand book
- Akcydensy
- Folder ofertowy
rok
2021
Przed rebrandingiem
Po rebrandingu
Cel rebrandingu
Głównymi założeniami które wyznaczyły kierunek rebrandingu opracowanego przez nas dla ST&T było odświeżenie i unowocześnienie wizerunku marki, nadanie mu bardziej aktualnego charakteru oraz podkreślenie profesjonalizmu i doświadczenia zdobytego podczas wielu lat działalności.
ST&T posiada ugruntowaną, stabilną pozycję na rynku, dlatego zmiany nie mogły być na tyle radykalne, aby zakłócać komunikację z już istniejącą grupą odbiorców.
Strategia wizualna
Podczas procesu projektowego zrezygnowaliśmy z symbolu „&” zastąpiliśmy go literą „i”. Pozostaliśmy jednak przy logo w formie typograficznej oraz zachowaliśmy kolorystykę zbliżoną do dotychczasowej.
Jedyne modyfikacje wykonane w tym zakresie to zmiana odcienia pomarańczu, który został przesunięty bardziej w stronę czerwieni, aby nadać mu większą głębię. Ponadto postanowiliśmy zwiększyć rolę szarości, która w połączeniu z czernią doskonale tonuje dominujący pomarańcz, zmienia jego znaczenie, budzi skojarzenia ze stabilnością i bezpieczeństwem, to cechy, które stanowią fundament usług oferowanych przez ST&T. Wprowadziliśmy także elementy w formie linii i punktów podkreślające techniczny charakter wizerunku.
Znak zdefiniowany na nowo
Na potrzeby nowego logotypu zaprojektowaliśmy dedykowaną typografię o geometrycznej formie, opartą o symetrię, nawiązującą do technologicznego charakteru usług oferowanych przez naszego Klienta.
Usunęliśmy symbol „&”, który zastąpiliśmy literą „i” w celu poprawienia czytelności komunikacji. Pozbyliśmy się wszelkich ozdobników takich jak gradienty, obrysy czy cienie tym samym poprawiając możliwości użytkowe logotypu i aktualizując jego estetykę.
Wizerunek oparty o typografię.
Zastosowany przez nas font to krój o nazwie Nekst, zaprojektowany przez Denisa Serebryakova. Jego geometryczna forma oraz futurystyczny charakter dobrze uzupełniają się z typografią w logotypie.
Obydwa fonty to najważniejsze składowe identyfikacji ST&T, stanowią dominujący element kompozycji wszystkich materiałów, skupiają uwagę odbiorcy na treści, podnoszą estetykę wizerunku oraz intensyfikują skojarzenie z technologią.